Microsoft introduceert; AI Content Credentials; waar komt jouw content vandaan?
Waar komt de content vandaan; wie heeft de prompt bedacht? De visual gemaakt? En hoe is de uiting ge-edit? Het zijn vragen die je steeds meer zult horen aangezien de toename van door AI gemaakte content, toeneemt én zal gaan toenemen.
Daarom zie je nu bij Social Media kanalen zoals Instagram al staan als een post (deels) gemaakt is door kunstmatige intelligentie, maar bedrijven zoals Microsoft dragen ook hun steentje bij om de transparantie op content gebied te bevorderen; zo introduceert Microsoft ‘AI Content Credentials’.
Wat zijn AI Content Credentials?
De maker van de content (of degene die de content publiceert) heeft namelijk ook een verantwoordelijkheid; het delen van de herkomst van de content. Is de post op Social Media, echt of gemaakt met AI (en zo ja, welke onderdelen exact)? Zo vindt Microsoft het belangrijk dat gebruikers van hun software, hier goed mee omgaan.
Bij Microsoft Designer, een soort Canva enkel op basis van prompts, zie je dit al terug. Zo zijn dit de mogelijkheden om aan te geven als je content maakt;
Bewerkingen en activiteit
- AI gebruikt om inhoud te verwijderen/uit te wissen, op te vullen, uit te breiden of te vervagen
- Eigenschappen aangepast zoals toon, verzadiging, contrast, schaduwen of highlights
- Gereedschappen zoals filters, stijlen of effecten gebruikt om het uiterlijk te veranderen
- Grootte, positie, oriëntatie of richting veranderd
Meer weten over de ontwikkelingen op het gebied van AI? Neem contact op voor de mogelijkheden.
Bron: Microsoft Designer